WORKSHOP

Vill du och ditt team utveckla nya tankebanor och metoder att arbeta med bilder och filmer i er kommunikation? Eller bara fräscha upp er profil och varumärke med behovet av att göra översyn på er visuell kommunikation? 

En bra workshop ifrågasätter, vänder på det normala och gröper ut kärnan ur problemet samt ger utrymme för både nya idéer och en actionplan. Det ska alltid finnas ett steg 2.

Genomförda Workshops
- Bildmanér och tonalitet utifrån företagets varumärke.
- Stärk inhouseavdelningens kunskap i arbetet med film och bilder i alla kanaler och medier. När ska vad användas, varför och hur! 
- Bildtrender och visuella trender.
- Storytelling - effektiva metoder i din visuella kommunikation. 
- Insiktsanalys kring visuell kommunikation. 

Workshopen varar mellan 2-6h effektivt och passar marknad- och inhouseavdelningar, kommunikatörer, marknadschefer, art directors, reklambyråer och företag som generellt arbetar mycket med bild och film. 


FÖRELÄSNING

I snart tio år har jag arbetat med föreläsningar. Som ren inspiration, ren kunskap eller en kombination. För företag, skolor, byråer, myndigheter och enskilda mindre grupper av kreatörer och projektledare. 

Fokus är att leverera insikt och kunskap på ett inspirerande sätt där vi varvar trender och marknadskunskap med varumärkesarbete och storytelling. Genomgående utifrån ert behov och förutsättningar. Just nu utvecklar jag området visuell content i hållbarhetskommunikation som en röd tråd i kommande föreläsningar. 

Exempel på genomföra föreläsningar
- Bildtrender idag och i morgon.
- Storytelling i bild. 
- Strategisk projektledning för kreatörer. 

Föreläsningarna varar mellan 45 min och 2 h.