Varför (och när) är Cinemagraphs effektiva?

Nyligen fick jag ett nyhetsbrev som tog upp diskussionen om effektiva annonser och som också, faktiskt, visade ett A och B test där en stillbild och en cinemagraphs använts i en Facebook annons. Japp, du gissade rätt! Cinemagraphen drog till sig mer attention och ökade CTR med 117%, CPC med 41 % och relevansen med 4 och alla andra trevliga förkortningar vi gillar oss att slänga med. En lång historia kort. Effekten var att de fick en låg kostnad per klick och kunde leda in fler till hemsidan.  Det ska ta i beakning vem som är avsändare och vem som är mottagare och i vilken kanal men i detta fall handlade det om en Facebook annons (betald) för start-upen Inkbox som gör tatueringar. 


"Our plan is to always have cinemagraphs in our creative arsenal somewhere." - Tyler Handley, inkbox Co Founder & CEO
Klippt från Flixels blogg
 

Copyrigt belongs to eightyeightfilms